W świecie Tenebris magia nie ogranicza się tylko do jednego rodzaju. Została podzielona na kilka dziedzin, które oficjalnie nazwane są Szkołami Magii. Aby móc władać jednym odłamem z całości, należy ukończyć akademie, po czym wybrać jedną jedyną, która zostanie z nami na zawszę. Utalentowane osoby, które posługują się magią mogą używać nie jednej dziedziny a dwóch, w ostateczności trzech.
Nie każda klasa może pozwolić sobie na używanie zaklęć, więc Szkoły Magii będą niedostępne.
Szkoła Przywrócenia
Zaklęcia z tej dziedziny służą głównie do wzmocnienia samego rzucającego bądź sojuszników. Zalicza się je do zaklęć defensywnych i przeciwnika nimi nie da się uszkodzić. Niektóre można rzucać tylko na siebie a niektóre działają na dany obszar.
Szkoła Iluzji
Iluzja uważana jest na jedną z najpotężniejszych dziedzin magii. Postać władająca tą mocą potrafi bez problemu kontrolować wzrok oraz umysł wroga. Część zaklęć można rzucić na siebie bądź sojusznika a reszta tylko i wyłącznie na wroga. Iluzja służy głównie do ukrywania się oraz wyrządzaniem ogromnych szkód na raz.
Szkoła Przywołania
Zaklęcia supportu. Bohater, który opanuję tę szkołę ma moc przywoływania różnych stworzeń a nawet zmarłych ludzi. Jest to magia zaliczana w części do nekromancji, gdyż zwykłemu śmiertelnikowi nie można przyzywać zmarłych zza grobu, gdyż zwykle wtedy rzucający nie ma możliwości ujrzenia nowego dnia.
Szkoła Mistycyzmu
Rodzaj magii polegający na tworzeniu tarczy odpornej na obrażenia magiczne jak i fizyczne. Niestety nie jest odporna na wszystko, ataki psychiczne spokojnie dojdą do nas. Czary te można tylko i wyłącznie na siebie rzucać, gdyż wymagają wielkiego skupienia a tego czy ktoś jest uspokojony wystarczająco nie wiem. Dlatego odpowiednim "testerem" jesteśmy my sami.
Szkoła Nekromancji
Zaklęcia służące głównie do osłabienia psychicznego przeciwnika oraz takie, które regenerują nas. Szkołę tę głównie wybierają Nekromanci, gdyż znajdują się w niej zaklęcia, które powodują powstanie armii umarłych czy wysysanie duszy z przeciwnika.
Szkoła Destrukcji
Zaklęcia bitewne. Postać posługująca się tymi zaklęciami powinna znać swoje możliwości gdyż w innym przypadku może stracić panowanie nad mocą. Zaklęcia służące głównie na zranieniu przeciwnika lecz niektóre potrafią zranić nawet sojuszników. Podczas rzucania tych zaklęć należy wykazać się dużą ostrożnością.
Offline